E9: Hva er god krisekommunikasjon? Med Elisabeth Skarsbø Moen fra ZYNK
You are here: Home \ Lederpodden \ E9: Hva er god krisekommunikasjon? Med Elisabeth Skarsbø Moen fra ZYNK
Krisekommunikasjon
13 februar 2020 - 15:03, by , in Lederpodden, No comments

Uansett bransje og størrelse på organisasjonen – er det en risiko for å bli rammet av en krise. En krise er en plutselig hendelse som setter organisasjonen under et ekstremt press.

Det kan handle om ulykker, påstander om lovbrudd, data på avveier, arbeidsmiljø, underslag og andre uønskede hendelser som skaper negativ oppmerksomhet. En avgjørende del av det å håndtere en krise er å ha en strategi for krisekommunikasjon eksternt og internt. Den instinktive reaksjonen for mange ledere er å gjemme seg eller å la seg styre av følelser når krisen rammer. Noe som for mange har vist seg å være en fatal strategi.

Klønete formulerte budskap, bruk av feil ord eller mangel på ydmykhet, kan i verste fall føre til at en leder må gå eller at bedriften ødelegger sitt omdømme.

I denne episoden av Lederpodden får du møte Elisbeth Skarsbø Moen som til daglig jobber med toppledere i akutte kriser. Elisabeth deler sine erfaringer og gir praktiske råd til hva du som leder bør foreta deg før og under en krise. Samt hvordan du kan trene organisasjonen slik at den er best mulig rustet til å møte det uventede.

Elisabeth Skarsbø Moen har over 20 års erfaring fra VG og NRK, og jobber i dag som seniorrådgiver i ZYNK med noen av landets største virksomheter på kundelista.


Ønsker du å lære mer om ledelse og kommunikasjon i kriser?

Bli med på vårt dagsseminar om kriseledelse i Kristiansand 31. mars. Kun 60 plasser.

👉Mer info og påmelding: www.ledekrise.no


🎧Hør Lederpodden her:
iTunes | Android | Spotify

 

LEDERPODDEN
Lederpodden er en podkast om organisasjon og ledelse hvor Tor Åge Eikerapen intervjuer ledere og fagpersoner som har en historie å fortelle. Følg oss på Facebook for å bli oppdatert på nye episoder og relevant fagstoff.

 

 

About author:
Tor Åge Eikerapen er psykolog og spesialist i organisasjonspsykologi. Han jobber til daglig med å hjelpe virksomheter til å bli enda bedre på ledelse, kultur, kommunikasjon og samhandling. Sjekk ut hans Facebook-side om psykologi.

Legg igjen en kommentar