E15: Finnes det muligheter i krisen? Med Didrik A. Fjeldstad
You are here: Home \ Lederpodden \ E15: Finnes det muligheter i krisen? Med Didrik A. Fjeldstad
14 april 2020 - 8:57, by , in Lederpodden, No comments

Hvilke muligheter finnes i krisen? Hvordan krisen kan være en drivkraft for å gjennomføre endringer som gir reell merverdi for kunder, ansatte – og samfunnet.

Inntil for få måneder siden var Didrik A. Fjeldstad global markeds- og merkevaredirektør i SAS. Han har tidligere hatt samme rolle i Carlsberg og rådgir nå forskjellige Skandinaviske bedrifter innenfor strategi og transformasjon.

For mange virksomheter er korona-situasjonen en katastrofe. Tiltakene som er satt inn for å beskytte oss, slår samtidig bena under hele forretningsmodeller og inntektsgrunnlaget er for mange forduftet. Men det finnes områder og bransjer hvor korona-krisen gir muligheter. Muligheter til å tenke nytt. Mulighet til å gjennomføre strategiske eller operasjonelle endringer med en kraft og et tempo – som i «fredstid» ville vært umulig på grunn av motstand i kulturen, byråkrati og intern-politikk.

Her er reklamefilmen Didrik refererer til

🎧Hør Lederpodden her:
iTunes | Android | Spotify

About author:
Tor Åge Eikerapen er psykolog og spesialist i organisasjonspsykologi. Han jobber til daglig med å hjelpe virksomheter til å bli enda bedre på ledelse, kultur, kommunikasjon og samhandling. Sjekk ut hans Facebook-side om psykologi.

Legg igjen en kommentar